Эссе таби?ат?а ?иянат жасама

        Саба?ты? та?ырыбы: М.?уезов «К?ксерек — таби?атты? та?ы перзенті»

        Ма?саты: О?ушыларды ?зіндік ой пікірге, ал?ан білімдерін  ?мірде                    ?олдану?а баулу, танымды тану ?абілетін дамыту.

        К?тілеті? н?тиже: ?згені? пікірін ты?дап, ?з пікірін білдіреді. Топты?               ж?мыс?а белсене араласады.

         Білуге деген ?ызы?ушылы?ы артады.Шы?армашылы? ж?мыспен                       айналысу?а да?дыланады.Кері байланыс жасай алады.

         Саба?ты? т?рі:   Аралас саба?

        М??алімні? кіріспе с?зі.

   Саба?ты? жоспары:

       1. кезе?  Топ?а б?лу,сергіту.

       2. кезе?   Талдау,тал?ылау кезе?і.

       3. кезе?   Пирамидалы? кестені толтыру.

        4. кезе?   ?орытындылау.

        1.Топ?а б?лу.А?ындарды? ?ле? шума?тары ар?ылы ?з тобын

        1 топ «Ойшылдар» 2 топ «Тап?ырлар» 3 топ «Зеректер»

         2.кезе?

           «К?ксерек» ??гімесіні? 4,5,6,7- б?лімдеріні? мазм?нын жоспар ж?не                постермен ж?мыс жасау ар?ылы ашу.(5-7 минут )

           Жоспар бойынша ?р сюжетке та?ырып ?ою

        1.К?ксеректі? жетілуі

        2.Ауыл адамдары мен ?ас?ырлар арасында?ы тартыс.

        3.А??ас?ыр мен К?ксерек

        4.?ас?ыр — ерекше а?.

       5.??рмашты? К?ксерекке деген сенімі.

          3. кезе?

          Пирамидалы? кесте с?ра?тарын толтыру.

          Шы?армашылы? ж?мыс.

         1.К?ксерекпен  ?ас  бол?ан ?й жануары.

         2.К?ксерек к?ніне неше мезгіл ас ішеді?

         3.К?ксеректі асырау?а к?неді деген кімдер?

?         4.А??ас?аны?  иесі.

         5.Басты кейіпкерді? бірі.

         6.К?ксеректі же?ген ит.

           4-кезе? ?орытындылау.

       Рефлексия.  Не білдім?  Не ?йрендім ? Та?ы не білгім келеді?                            с?ра?тарына о?ушылар жауап жазады.

       Ба?алау. Топты? ж?не жеке о?ушыларды ба?алау.

       ?йге тапсырма. «Таби?ат?а ?иянат жасама, адамзат» та?ырыбында

      эссе жазу.

Просмотр содержимого документа

«М.?уезов «К?ксерек — таби?атты? та?ы перзенті» »

какую погоду приносят тропические воздушные массы.
Который два месяца начинаются с первого письма
I. Выберите правильный вариант ответа
1. Укажите, как называется полуостров, на котором жили древние греки
А) Балканский Б) Крымский В) Апеннинский В) Пиренейский
2. Природные условия Греции не отличались от природных условий Двуречья
А) верно Б) неверно
3. Строитель лабиринта, знаменитый мастер, он сделал из перьев, ниток и
воска огромные крылья, чтобы бежать от царя Миноса
А) Икар Б) Эгей В) Дедал Г) Дионис
4. Полисом в древней Греции называли
А) простой народ Б) бога войны В) небольшое государство Г) группу людей
5. Укажите, какой закон о рабстве ввел Солон
А) запретил долговое рабство свободных афинян Б) освободил рабов-чужеземцев
В) отменил ввоз и продажу рабов Г) освободил всех рабов в Афинском полисе
6. Укажите год, в котором был основан город Рим
А) 753 г. до н.э. Б) 776 г. до н.э. В) 594 г. до н.э. Г) 612 г. до н.э.
7. Укажите, кого в Риме называли плебеями
А) древнейших жителей Рима Б) представителей других народностей
В) временных жителей Рима Г) переселенцев из завоеванных Римом областей
8. Укажите, что означало право вето в Римской республике
А) право плебеев отменить проведение выборов Б) право патрициев отменить
проведение выборов
В) право народного трибуна отменить распоряжение консула или решение
сената
Г) право консула отменить распоряжение другого консула
9. Чем было вызвано поражение восстания Спартака? ( несколько вариантов ответа)
А) слабой организацией войска восставших Б) предательством Спартака
В) плохим вооружением восставших Г) отсутствием четкого плана действий
у Спартака
Почему греки называли Египет ” Даром Нила”СРОЧНО
на первой полке было 12 книг , а на второй в 3 раза больше.сколько книг было на двух полках вместе?
Выберите из слов, данных в скобках, подходящий пароним.
1.Это наказание носит чисто(воспитательный, воспитательский) характер. 2.Он дал мне(дружественный, дружеский)совет. 3.У(запасный,запасливый
) человека всегда есть нужный инструмент .4. Осторожно, во дворе(злостный,злой)собака. 5.Он привык работать без надрыва,(методически, методично), четко выполняя  все(методический,методичный) рекомендации. 6.Мы с вами должны собраться и(оговорить, обговорить)те вопросы,которые не были (оговорены, обговорены) в соглашении. 7. Прошу (представить, предоставить) мне очередной отпуск с 3-го по 27-е число сего месяца. 8.Я собираюсь (представить, предоставить) свою работу на конкурс. 9. Все, кто поедет с нами на катере, должны надеть(спасательный, спасительный) жилеты. 10.Надо(тактически,тактично) намекнуть ему,что он не должен сам принимать столь ответственные(тактический,тактичный) решения.
Коли ставиться е чи и в корнях?плиз
Докажите что Аркадий меняется под воздействием Кати
В столовую привезли 7 наборов ложек,по 12 ложек.Можно ли все ложки разложить на столах по 4?Если это возможно,то найдите количество столов,на которых разложены все ложки.
Помогите решить!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Очень надо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
помогите плиз сколько примерно процентов составляет число 250 из числа 942

Таби? ат. Таби? атты? адам? міріне ма? ызы туралы реферат. Бізді? орша? ан орта: жан-жануарлар мен? сімдіктер, Жер мен Ай, К? н мен алыста? ы ж? лдыздар — осыларды? барлы? ы да таби? ат деген ау? ымды ?? ымды білдіреді.
Адам – таби? атты? ажырамас б? лігі. Сонды? тан хал? ымызда «Жер-Ана» деген егіз ?? ым? алыптаскан. Жерді? з Анасындай, Анасын К? ндей? астерлеу Ата? оста? ан салтымыз. «Жер шо? ты? ы – К? кшетау», «Жер жаннаты – Жетісу» деп, бабаларымыз ту? ан жерге, таби? ат? а деген ысты? махаббатын білдірген.
Сонды? тан орман-то? айларды са? тап,? орша? ан ортаны?,? зен мен к? лдерді? ластанбауына ерекше м? н берген.

«Су ішкен ?? ды? ы? а т? кірме»

«Б? ла? к? рсе?, к? зін аш»

деп, жас? рпа? ты? бойына таби? атты? ор? ауды? т? рбиесін сі?ірген.
Таби? атта? здіксіз? згерістер болып жатады. Мысалы, жанартауды? ат? ылауы, найза? айды? жар? ылы, суды? м9з? а айналуы сия? ты ?? былыстар таби? атта? ы? згерістерді к? рсетеді.
Аспан денелеріні?? оз? алысы, г? лдерді? шешек атуы, а? ашты? жайкалып? суі,? зенні? тасуы немесе к? лдерді? тартылып суалуы – осыларды? барлы? ы да? орша? ан ортада? ы? згерістер.
? лемде орын алатын сан алуан? згерістер таби? ат ?? былыстары деп аталады.
Таби? ат ?? былыстары бір-бірімен ты? ыз байланысты. Оларды физика, астрономия, география, геология, биология, химия сия? ты? ылымдар зерттейді.? р? ылымны? таби? атты зерттеуде? з ма? саты мен міндеті бар. Мысалы, физика негізінен механикалы?? оз? алысты, жылу, электр, жары? ?? былыстарын зерттейді. Физика? ылымы зерттейтін таби? ат ?? былыстары физикалы? ?? былыстар деп аталады.
Физика бас? а да жаратылыстану? ылымдарымен? зара ты? ыз байланыста болады. М? селен, географияда физика за? дарын? зендерді?? алай а? атынын, желді?? алай пайда болатынын т? сіндіру? шін? олданады. Сол сия? ты биологияда физика за? дарын пайдаланып, хайуанаттарды?? алай? оз? алатынын ж? не к? ру м? шелеріні?? алай ж? мыс жасайтынын т? сіндіреді.
Сонды? тан физика за? дары мен ?? былыстарын инженерлер, конструкторлар, д? рігерлер, агрономдар, к? лік ж? ргізушілер ж? не т.б. к? птеген мамандар о? ып пайдаланады.
Астрономия? ылымы физика за? дарына с? йеніп, ба? ылайтын аспан денелері мен ?? былыстарыны? таби? атын т? сіндіреді. Оларды?? асиеттері мен к? рінісін ?? ындыру? а, ?? былыстарды? себеп-салдарын ашу? а тырысады.

Оцени ответ

Обновлено: 17.04.2023

Тедбирининъ макъсады: ана тилининъ гузеллиги ве назиклиги, къувети, зенгинлиги акъкъында балаларнынъ бильгилерини кенишлетмек; къырымтатар тилинде пек чокъ аджайип шиирлер, гузель йырлар, тапмаджалар, аталар сезлери олгъаны акъкъында бильгилерини пекитмек; тувгъан тильге урьмет ве севги дуйгъуларыны ашламакъ.

Оджа: Мераба, мухтерем мусафирлер, севимли балалар! Бугунь биз тиль байрамында тувгъан къырымтатар тилимизнинъ аджайип

дерьясына киреджекмиз. Бизим къадимий тилимиз не къадар гузель, муляйим, зенгин, татлы олгъаныны ис этеджекмиз. Къырым – бизим Ватанымыз!

Эвель-эзельден Къырым – дюньянынъ энъ дюльбер ве арз этильген кошелерден бири сайыла эди. Онынъ челлерини, дагъларыны, орманларыны, денъизни, кой ве шеэрлерини биз джандан севемиз! Къырымда чокъ миллет векиллери яшайлар. Бу руслар, украинлер, къырымтатарлар, греклер, тюрклер, болгарлар, караимлер ве дигерлери.

Эр бир миллетнинъ озь тили бар. Биз – къырымтатармыз ве бизим тувгъан тилимиз – къырымтатар тили!

Эр бир халкънынъ озь тили бар,

Балдан татлы о тиль онъа

О бир вакъыт унутылмай.

Меним тувгъан халкъымнынъ да,

Озь тили бар йырлашкъан.

Бинъ бир йылдыз арасында

Бу тиль манъа толгъун ай.

Бу тиль бешигимде

Яшлыгъымдан етеклей о

Тутып меним къолумдан.

Бир эджасын джоймам онынъ,

Бир арифни унутмам,

Тувгъан халкъым, оннен бахтлы

Урь аятнынъ къойнунда!

Оджа: Мына, балалар, бакъынъыз: бу терек бизим миллетимизнинъ

Темсили. Терекнинъ тамыры – тильдир. Эгер терекнинъ тамырыны кессенъ, бутюн терек къурып къалыр.

Демек, тилимизни екъ этсек, миллетимиз де гъайып олур.

Афсуски, шимди чокъ балалар русча лаф этелер, озь тилини,

Урф-адетлерини унуталар. Онынъ ичюн бизим тилимиз, башкъа тиллерге бакъкъанда, бельки, къуветсиз корюне. Онъа ярдым этейикми?

Келинъиз берабер оны осьтюрейик, къуветлештирейик! Бакъынъыз терекке, оны осьтюрмек ичюн бизлер озь тилимизде масалларны ве эфсанелерни, лятифелерни ве шиирлерни, тапмаджаларны ве аталар сезлерни, йырларны ве оюнларны хатырламакъ керекмиз.

Тувгъан тилимизге ана тилимиз деймиз. Не ичюн, аджеба?

Анайым бу тильде айнени айткъан,

Рухумда тесири, тамгъасы къалгъан.

Я насыл севмейим мен сени тилим,

Бу тильде къонушатувгъаным, илим.

Анайымнынъ тили, эй, ана тилим!

Анамнынъ сютюнен кирдинъ къаныма,

Айнени айткъансынъ манъа муляйим,

Къундакъта яткъанда, турып янымда.

4 сыныф талебеси Мемедляева Гулизар “Айнени” йырыны иджра эте.

Оджа: Эльбет, эр бир инсан ана тилинде биринджи сезлерини бешигинде

Озь анасындан эшите. Онынъ ичюн де бизим халкъымыз озь тилине “ана тили” деген.

Эвель-эзельден Къырым табиаты бизим халкъ чалгъыджыларымызны ава яратмагъа рухландыра эди. Бу авалар шимди де бир кимсени первасыз къалдырмайлар. Миллий оюнымызны сизге такъдим этемиз.

Энди исе тапмаджаларгъа кечемиз. Тапмаджаларнынъ джевабыны тапынъыз.

Дюньяны къаплады. (Къар)

Акъшам олса корюнир,

Саба олса джоюлыр. (Ай)

Эки агъа-къардаш ян-янаша отура,

Бири-бирини корьмей. (Козьлер)

Сеси зурна. (Хораз)

Топ киби томалакъ,

Къапалы бир къутудыр.

Ичи онынъ къырмызы,

Эм бал киби татлыдыр. (Къарпыз)

6. Акътыр озю – къар дегиль,

Пек татлыдыр – бал дегиль. (Шекер)

7. Бир копегим бар,

Къапыдан да йибермей. (Килит)

8. Къаранлыкъ кумес ичинде

Отуз эки тавукъ бар. (Тишлер)

9. Чапа арткъа эм огге,

Тишлеп, боле экиге. (Пычкъы)

10. Бардыр эки бойнузы,

Сюрю огюнде юре,

Таштан ташкъа секире. (Эчки)

(Терекке чечек япыштырмакъ)

Оджа: “Балдан татлы” тиль – бу бизим къырымтатар тилимиздир. Бу тиль бизге баба-деделеримизден къалгъан.

Бу зенгин тиль – халкъымызнынъ

Къальп севинчи, фигъаны.

Тюркий тиллер гульзарынынъ

Энъ чечекли фиданы.

Бу тиль, достум, меним, сенинъ,

Оджа: Бизим тилимиз ойле гузель ки, эр бир шиирни музыкагъа къоймакъ, нагъменен айтмагъа мумкюн.

7-Б сыныф талебеси Сейтмеметова Сайме “Баарь кельсе” йырыны йырлай.

(Терекке чечек япыштырмакъ)

Аталар сезлернинъ къысымларыны топлап, тертипке кетирмек ве маналарыны анълатмакъ.

Урбанынъ янъысы яхшы, достнынъ – эскиси. Тиль – акъыл теразесидир. Иштен къоркъма, иш сенден къоркъсын.

Тилини унуткъан, илини унутыр.

(Терекке чечек япыштырмакъ)

Ресимде насыл айванлар? Оларны къайда расткетирмек мумкюн? Масал уйдурмакъ.

1 сыра аюв акъкъында, 2 сыра тильки акъкъында.

(Терекке чечек япыштырмакъ)

Бу эки ресим халкъ агъыз яратыджылыгъынынъ насыл жанрына аит? Эфсанени айтып бермек. “Аюв дагъ” ве “Багъчасарай

Насыл пейда олды”. (Терекке чечек япыштырмакъ).

Дюльбер ана тилимиз!

Сени джандан севемиз!

Ана тилим – къанат тилим!

Яхшы билем, сеннен кулем,

Сеннен учам! Артып бильгим,

Санъа – севгим ве урьметим,

Сезлеринънен еллар ачам!

Эльвира: Ана тилим – бу муаббетлик, севги йыры,

Усеин: Ана тилим – бу той, джыйын, достлукъ, эйилик.

Майре: Ана тилим – йырджыларнынъ ольмез йыры.

Асан: Ана тилим – бу халкъымчюн эбедийлик.

Сейдамет: Бир эджасын джоймам онынъ,

Гулизар: Бир арифин унутмам.

Сайме: Тувгъан халкъым онен бахтлы

Урь аятнынъ къойнунда!

Оджа: Балалар, бакъынъыз насыл бизде дюльбер, чечекли терек олды. Биз оны, демек, тилимизни, миллетимизни де озь къолларымызнен къуветлештирдик! Бизим тилимиз энди осьти, кучлю олды ве сизге “Чокъ сагъ олунъыз!” айта.

Тувгъан тилимиз къувана. Келинъиз, биз де онынен берабер къуванайыкъ, хайтарма ойнайыкъ!

[Лекъад халекъна’ль-инсане фи эхсени такъвим. Сумме радеднаху эсфеле сафилин. Илле’ллезине амену ве амелю’с-салихати фелехум эджрун гъайру мемнун].

Азиз муминлер! Ерлернинъ ве коклернинъ екяне саиби олгъан Юдже Аллах инсаны мукеммель шекильде яраткъан. Онъа догъру иле янълышны айырмагъа ярагъан бир акъыл ве эйилик ёлунда реберлик эткен бир видждан берген. Кучьлю, шуурлы, ираде ве месулиет саиби бир барлыкъ оларакъ, инсан кяинатнынъ козь бебегидир. Инсанны ёкътан бар эткен, оны ашаткъан, ичирген, тоюргъан, къорчалагъан Аллах Таалянынъ ондан истегени исе, иман этмеси ве гузель ишлер япмасыдыр. Инсаннынъ бар олув себеби – бир къул оларакъ эманетни юкленип, дюньяны инсанлыкъ ичюн хузурлы, адиль ве яшана биледжек бир юва япмакътыр.

Къыйметли мусульманлар! Инсан огълу сонъ дередже устюн васыфларгъа, имтиязлы кучь ве къабилиетлерге саиптир. Булар саесинде эйиликке ниет этип, аятны эйи истикъаметте ёнлендире билир. Амма, ярамайлыкъны истеп, дюньягъа зулум да яя билир. Инсан сабырлы, азимли, федакяр, барышыкъ ве адиль арекетлернен бахтлы бир дюнья къура биледжеги киби, джаиль, кибирли, ачкозь, хырслы, аджеледжи ве нанкёр арекетлери себебинден озюни ве чевресини телюкеге де ата биле.

Шу себептен Раббимиз, инсанны ич бир заман башы бош быракъмады, аятта ялынъыз, ниметсиз ве ярдымсыз къалдырмады. О, эр ань коре, козете, идаре эте, эр ань янымызда, боюн дамарымыздан бизге даа якъындыр. Юдже Аллахнынъ бизлерге энъ буюк дестеги исе, – пейгъамбери ве китабы иле ёл косьтермесидир.

Инсаннынъ суаллерине джевап ала биледжеги, меселелерине чезюм тапа биледжеги энъ сагълам бильги менбасы диндир. Ислямнынъ даветине уйып, иман эткен кимсе, аятынынъ энъ догъру къарарыны берген. Эр анги бир зорлав олмадан, озь терджихи ве арзусынен Аллахкъа ёнельген. Онынъ эмир ве ясакъларыны къабул эткен. Артыкъ, ондан бу иманнынъ кереклерини ерине кетирмеси, муминдже яшамасы бекленир.

Сайгъылы мусульманлар! Иман эткен кимсе, келиме-и шехадет кетирип, дюнья ве ахирет ичюн инанч, умют ве бахтлылыкъ къапыларыны ача. Бу къапыдан кечкен кимсе, низам ве сабырнен ибадетлерини эда этер. Ислямда ибадетнинъ макъсады – инсаннынъ озюнен, Раббинен ве дигер бутюн барлыкъларнен сагълам бир мунасебет къурмасыны теминлемектир. Бу себептен, эр бир ибадет гузель ахлякъ иле екюнленмекни беклер. Мусульманджа бир аят, ибадетлерде олгъаны киби, ахлякий эсасларгъа де саип чыкъмакънен яшаныр. Акъраба багъыны къорчаламакъ, буюклерге урьмет этмек, кичиклерге мерхамет косьтермек, адалет, дюрюстлик, алчакъгонъюллилик, ишкирлик ве джомертлик иле аяткъа берекет къошмакъ мусульманынъ аслий васыфыдыр. Унутмайыкъ, акъылыны хакъкъа, къальбини хайыргъа, имкянларыны файдалы ишлерге багълагъанлар иманнынъ керегини ерине кетирген олур.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок развития речи в группе 7-8 классы. Тема урока: Описание внешности человека. Мевзу: Нутукъ инкишафы. Инсан къыяфетининъ тарифи.

Крымскотатарский язык. Группа: 7-8 классы.

Тема: Урок развития речи. Описание внешности человека.

Инсаннынъ тышкъы къыяфетини тасвирлемеге бильмек;

бедиий эдебиятта сымаларны догъру тарифлемек;

агъзавий ве язма нуткъларны инкишаф этмек;

ана тили дерслерине ве бильгиге меракъ ашламакъ.

Корьгезме: слайд-презентация, ресимлер, даркъатма материал, портретлер,

Дерс кетишаты:

I. Тешкелий къысым.

1.Тариф деп неге айтамыз?

2.Инсанны тарифлемек ичюн неге дикъкъат этмек керекмиз?

3.Не вакъыт инсаннынъ тышкъы къыяфетини тарифлемек керек ола?

Карточкалар боюнджа иш:

1. Инсаннынъ бою ( узун,алчакъ, орта)

2. Бет сымасы( къашы,козьлери,буруны,агъызы, бетининъ шекили)

3. Табиат чизгилери( мераметли, адалетли, лафазан,юваш…)

Эсерден парча окъула.

(А.Медиевнинъ сымасы).

1 вазифе: метинлер боюнджа суаллерге джевап беринъиз.

1. Инсаннынъ тышкъы къыяфетини тасвирлемек даа насыл вазиетлерде керек ола экен?

2. Муэллифлер озь къараманларынынъ образларыны насыл тарифлей?

3. Инсанларнынъ тышкъы къыяфетлери ве табиат чизгилерини тасвирлейиджи васта, ибаре, эпитетлерни сечип алынъыз.

2 вазифе:

Группаларда иш.

Къырымтатар йигит ве къызларынынъ тышкъы къыяфетлерини тарифлемек.

Умумий чизгилерини ресимлерге бакъып тарифлейлер.

1 группа – къырымтатар йигити ресимлери;

2 группа – къырымтатар къызы ресимлери.

3 вазифе:

Компьютер программасы иле чалышув.

Фразеологизмлернинъ маналарыны анълатмакъ.

Берильген рус тилиндеки фразеологизмлерге къырымтатар тилинден

антонимлерни тапмакъ:

Держать язык за зубами. Агъызына сув алмай.

Глядеть в оба. Тили бир къарыш чыкъа.

Кричать во всё горло. Къурсакъ багъыра.

Сыт по горло. Пармакъ арасындан бакъмакъ.

Синонимлерни тапынъыз:

Ждёт не дождётся. Баш айландырмакъ.

Перевернуть вверх дном. Тили бир къарыш.

У него длинный язык. Авдар тентер этмек.

Морочить голову. Дёрт козьнен беклемек.

Беян язмагъа азырланув тертиби:

1. Метинни окъунъыз.

2. Метиннинъ мевзусынен багълы сёз ве ибарелерни язып алынъыз.

3. Беянынъызны насыл нутукъ чешитинде языджакъсынъыз

(икяе, тариф, фикир этюв)?

4. Насыл нутукъ услюбинен къулланаджакъсынъыз (лакъырды,бедиий).

5. Беяннынъ планыны тизинъиз.

6. Беяннынъ къысымларыны озьара багъламакъ ичюн, насыл сёзлер,

ибарелер, джумлелерни къулланаджакъсынъыз?

7. Беяннынъ къаралама шеклини тешкерип, хаталарыны тюзеткен сонъ,

кочюрип дефтеринъизге язынъыз.

Суаль-джевап субет шекилинде.

Бугуньки дерстен не анъладынъыз?

Баалав. Баалларны комментирлев.

Юкъарыда берильген метинлерге эсасланып, достунъызнынъ табиатыны ве къыяфетини тарифлейиджи икяе язынъыз.

Позднее, особенно глядя на свое изображение в зеркале ранней весной, мы понимали, что шелковистые волосы, свежая кожа и блеск глаз нам поможет вернуть только грамотно проведенный курс витаминной терапии. Daha sonra, özellikle de görüntü olarak erken ilkbaharda Aynaya bakıp, biz, biz dönecektir sadece yetkin vitamini tedavisinin bir ders yürütülen bu ipeksi saç, cilt, taze ve parlak gözleri fark etti.

Волосам необходимы витамины А, В2, В6, F, H. Saç A, B2, B6, E, H. vitamin ihtiyaçları
Глазам – А и В. Eyes — A ve B.
Зубам – Е и D, а ногтям – А, D и С. Diş — E ve D ve çiviler — A, D ve S.
На кожу и весь организм благотворно действуют витамины А, В, В12, Е и F. Cilt ve tüm vücut vitamin A, B, B12, E ve F. bir olumlu etkisi

Учеными доказано, что лучше всего усваиваются те витамины, которые мы получаем из натуральных продуктов, в то время как таблетки зачастую выводятся, не успев хорошенько перевариться и доставить организму столь необходимые вещества. Bilim adamları ise genellikle hap, kalmadan iyice ve vücudun ihtiyaç duyulan madde sağlamak için sindirimi görüntülenir insanların biz doğal ürünleri o olsun bu vitamin tarafından, en iyi öğrenmek oldu.

Витамин А – бальзам для глаз? A vitamini — gözler için bir merhem?
Бытовало убеждение, что этот витамин укрепляет глазные нервы, делает кожу более гладкой, а волосы – красивее. , Ortak inanç, bu vitaminin optik sinirleri güçlendirir oldu pürüzsüz cilt ve saç sağlar — güzel. Недавние исследования свидетельствуют, что это не совсем так. Son çalışmalar bu kadar olmadığını gösterir. Однако выяснилось, что тот, у кого в организме содержится значительное количество витамина А, может без особых последствий перенести кровоизлияние в мозг. Ancak, bu onun kimin gövdesi, A vitamini büyük miktarda içeren herhangi bir özel efekt beyin kanaması olmadan taşıyabilirsiniz çıktı.

Продукты, богатые витамином А : печень, яйца, рыба, творог, молоко, шпинат, зеленый салат, фрукты, морковь, помидоры, зелень петрушки. Gıdaların A vitamini açısından zengin: karaciğer, yumurta, balık, peynir, süt, ıspanak, yeşil salata, meyve, havuç, domates, maydanoz.

Витамин В1 – повышает работоспособность мозга? Vitamin B1 — beynin verimini artırır?
Бобовые и зерновые культуры защищают нервные клетки, снимают усталость, предохраняют от нервных расстройств. Bakliyat ve tahıl, rahatlatmak, korumak sinir bozuklukları gelen yorgunluk sinir hücreleri korur. Это абсолютно точно доказано в ходе научных экспериментов. Bu tam olarak bilimsel deneyler ile kanıtlanmıştır. Однако следует помнить: чрезмерное потребление кофе убивает витамин В1! Ama unutmayın: kahve aşırı tüketimi vitamin B1 öldürür!

Продукты, богатые витамином В1 : печень, молоко, яйца, дрожжи, ростки пшеницы, горох, фасоль. Gıdalar vitamin B1 zengin: karaciğer, süt, yumurta, maya, buğday tohumu, bezelye, fasulye.

Продукты, богатые витамином В2 : молоко, творог, яйца, овсяные хлопья, соевое масло, свинина, рыба, овощи. Besinler B2 vitamini açısından zengin süt, peynir, yumurta, yulaf ezmesi, soya yağı, domuz eti, balık, sebze.

Витамин В6 – надежда женщин? B6 vitamini — Kadınlar için umut?
В кругу женщин бытует мнение, что в сое, бананах, капусте содержится витамин В6, который улучшает самочувствие накануне менструации и даже активизирует деятельность головного мозга. Kadınların daire olarak bundan soya içinde, muz, lahana olan ve adet öncesi ruh halini iyileştirir bile beynin faaliyetlerini yoğunlaştırma B6 vitamini içeren bir algı olduğunu. Пока это не удалось доказать в достаточной степени. Şimdiye kadar yeterince kanıtlamak için başarısız oldu. В это же время выяснилось: чрезмерное употребление витамина В6 может вызвать даже симптомы паралича. Aynı zamanda az, bunu açıkça ortaya çıktı: B6 vitamini aşırı tüketimi bile felç belirtilere neden olabilir.

Продукты, богатые витамином В6 : печень, почки, мозги, овсяные хлопья, бананы, соя, капуста, изюм, сливы. Gıdalar B6 vitamini açısından zengin: Karaciğer, böbrekler, beyin, yulaf ezmesi, muz, soya fasulyesi, lahana, kuru üzüm ve erik.

Витамин В12 – защищает нервы? B12 vitamini — sinirler korur?
В12 с успехом применяют при лечении некоторых заболеваний нервной системы: например, спинного мозга и некоторых видов малокровия. B12 başarıyla sinir sisteminin bazı hastalıkların tedavisinde kullanılır: Örneğin, omurilik ve anemi belirli türleri. Тем не менее этот витамин нельзя рассматривать в качестве бальзама от любых нервных болезней. Yine de, bu vitaminin tüm sinir hastalıklarına karşı bir merhem olarak görülemez.

Продукты, богатые витамином В12 : печень, почки, яичный желток. Besinler B12 vitamini yönünden zengin: Karaciğer, böbrek, yumurta sarısı.

Продукты, богатые витамином С : цитрусовые, редька, овощи и фрукты красного цвета, цветная капуста, зеленый горошек, фасоль, лук порей. Gıdalar vitamini açısından zengin C: turunçgiller, turp, sebze ve meyve kırmızı, karnabahar, yeşil bezelye, fasulye, pırasa.

Витамин Д – здоровье? D vitamini — Sağlık?
Этот витамин, вопреки общепринятому мнению, может препятствовать ослаблению мышц, но не делает более здоровыми кожу и мышцы. Bu vitamin, kamuoyu aykırı, ancak kasların zayıflaması engelleyebilir sağlıklı bir deri ve kas yapmaz. Согласно исследованиям ученых, витамин Д снижает возможность заболевания раком прямой кишки. Araştırma bilim adamlarına göre, D vitamini rektum kanseri olasılığını azaltır. В тот же время, чрезмерное его употребление может неблагоприятно сказаться на функционировании почек. Aynı zamanda, onun aşırı kullanımı olumsuz böbreklerin çalışmasını etkileyebilir.

Продукты, богатые витамином Д : печень, рыба, яичный желток, мясо, овсяные хлопья, растительное масло. Gıdalar vitamin D zengin: Karaciğer, balık, yumurta sarısı, et, yulaf unu, bitkisel yağ.

Витамин Е – сохраняет молодость? E vitamini — gençlik tutar?
Этот витамин, содержащийся в семечках подсолнечника и лесных орехах, совсем недавно считался супервитамином. Bu vitaminin ayçiçeği tohum ve fındık, en son olarak, supervitaminom kabul edildi bulunur. В больших количествах он якобы продлевает жизнь, повышает работоспособность. Büyük miktarlarda yılında sözde, ömrünü uzatır performansını artırır. Однако, эти чудодейственные способности на практике не удалось доказать со всей убедительностью. Ancak pratikte bu mucizevi yeteneği, ikna edici kanıtlamak için başarısız oldu. Вместо этого выяснилось: витамин Е можно с успехом использовать для лечения нарушения системы кровообращения и ревматизма. Bunun yerine, bu çıktı: E vitamini başarıyla dolaşım sistemi ve romatizma tedavi için kullanılabilir.

Продукты, богатые витамином Е : молоко, салат, ростки пшеницы, масло арахисовое, соевое и подсолнечное. Gıdalarda E vitamini açısından zengin süt, marul, buğday tohumu, fıstık yağı, soya ve ayçiçeği.

Витамин F – витамин красоты? Vitamin K — Vitamin güzellik?

Продукты, богатые витамином F : рыбий жир, оливковое масло, сушеные фрукты Gıdalarda E vitamini açısından zengin: balık yağı, zeytinyağı, kurutulmuş meyve

Витамин H – восполняет энергию? H vitamini — yenilenebilir enerji?
Недавно обнаружили, что в яичном желтке и в потрохах содержится витамин H, который восполняет энергию и является лекарством против депрессии. Yakın zamanda yumurta sarısı ve bağırsaklar olan enerji takviyesi ve depresyon karşı bir tedavisi var H vitamini içerir bulundu. Согласно опытам, нехватка витамина – явление чрезвычайно редкое, поэтому о его воздействии на организм говорить пока рано. Deneylere göre, vitamin eksikliği A -, bu nedenle vücut üzerindeki etkisini de söylemek için henüz çok erkendir olağanüstüdür.

Продукты, богатые витамином H : печень, грибы, овсяные хлопья, шоколад, яичный желток, орехи, молоко, потроха. Gıdalar H vitamini açısından zengin: Karaciğer, mantar, yulaf ezmesi, çikolata, yumurta sarısı, fındık, süt, sakatat.

Витамин К – очищает кровь? K vitamini — kan temizler?
Многие с уверенностью утверждают, что содержащийся в соленой капусте и репчатом луке витамин К обладает свойством очищать кровь. Birçok kişi bu güvenle turşusu lahana, soğan ve soğan K vitamini içerdiği iddia kanı temizleme özelliğine sahiptir. В действительности он активизирует кровотечение и облегчает проникновение минеральных веществ в костные ткани. Aslında yılında, o kanama etkinleştirir ve kemik dokusuna minerallerin penetrasyonu kolaylaştırır. По мнению ученых, отсутствие витамина К – одна из причин хрупкости костных тканей. Bilim adamlarına göre, vitamin eksikliği K — kemik dokusunun kırılganlık için nedenlerinden biri.

Читайте также:

      

  • Дракон евгений замятин сочинение
  •   

  • Дочь ивана мать ивана сочинение
  •   

  • Сочинение черная курица или подземные жители
  •   

  • Сообщение про горы бырранга кратко
  •   

  • Сочинение миниатюра 11 класс

Табиғат – адамзат өмір сүріп жатқан орта, ортақ үй, ортақ мекен. Адам мен табиғат – егіз ұғым. «Ағаш жапырағымен, жер топырағымен көрікті» дейді халқымыз. Табиғат көркейіп, желегі жасыл тартса, адамның да тынысы кеңейіп, көңілі көтерілері анық.

«Мәуесі бардың әуесі бар» дейді халқымыз. Табиғатқа өз үйіндей қарап, оны аялаған адамның да қоршаған аясы әдемі болмақ. Үйің мен бау-бақшаңа қарай қарағаның сынды тұтас табиғатқа да сондай жанашырлықпен қараған жөн.

Адамның тағдыры табиғатқа байланған. Табиғат болмаса, адам өмір сүре алмақ емес. Таза ауасы мен шипалы суы, ну орманы мен асқар тауы жоқ мекеннің қадірі де аз. Ағашы оталып, суы тартылған табиғаттың адамзат үшін берері де жоқ. Ал берері жоқ табиғатта адам қалай тіршілік кешпек. Судың да сұрауы бар емес пе?!

Қоршаған ортасы лас, суы лаң, ағашы улы табиғаттың адамға да зияны көп екені айтпаса да белгілі. Сондықтан табиғатты аялау, оған қамқорлық таныту жер бетіне келген кез келген жұмырбасты пенденің парызы мен борышы болуы керек. Халқымыз топыраққа шыққан жасыл шөптің өзін жұлуға тыйым салған. Өйткені шөп – таудың көркі, малдың жемі. Оны жұлу  өзіңнің тамырыңа балта шабумен бірдей.

Табиғат – адамзаттың анасы. Дүниеге есігін ашқан сәбиге бар ризығы мен несібесін тосатын ана сынды табиғат та буыны қатаймаған адам баласына бар болмысын беріп, береке сыйлайды. Ырысымен бөліседі. Бала шақтан өтіп, ержеткен шақта анамызға қалай қамқорлық қылғанымыз сынды табиғат анаға да солай қамқорлық қылуымыз қажет. Ананың ашуы мен қаһары қашанда ауыр. Табиғат-ананың да қаһары адамзатқа жеңіл болмас.

Табиғат,

Әшкерелеп сөкпе бізді.

Тазала, саумал ауа,

Самалыңмен

Заводтың мұржасындай өкпемізді.

Санадан гөрі кейде сезім жетік,

Сезімсіз болар менің сөзім жетім…

Табиғат,

Емде мені,

Оралайын

Өзіңсіз күн жоғына көзім жетіп! –

деп Қадыр Мырза Әли ақын жырлағандай, табиғаттан асып, одан ада тұтып ешқайда кете алмасымыз анық. Ат айналып қазығын табар. Табиғатты сүю мен аялауды қазірден бастағанымыз жөн.  

Бұлақтың сылдыры мен таудың жаңғырығын, қамыстың сыбдыры мен қайыңның күбірін естіген жан еріксіз тебіренеді. Тыныштық табады. Асқар тауға шығып та, сар жазыққа көз жүгіртіп те тыныштық табасыз. Табиғатты аялаған сайын адамның да жаны аяулы болады. Жаны таза, ниеті кіршіксіз жаратылысқа айналады.

Демек, жанға шипа, көңілге медеу табар ортамызды неге сақтауға, аялауға тырыспасқа?!

Көрілген : 0 Пікірлер : 0

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *